piątek, 20 września 2013

Kasza gryczana z cukinią i z pieczarkami.


Kasza gryczana, najlepiej taka z kefirem i cebulką, nie taka z woreczka, najlepsza taka z targu "pod domem". Z boczkiem, bądź też z sosem pieczarkowym. To zdecydowanie smak mojego dzieciństwa, zawsze kojarzący się dobrze :)

Postanowiłam przygotowywać kaszę na różne sposoby, a że pieczarki i cukinia też są moimi faworytami, postanowiłam ze wszystkich coś skomponować :) Kasza gryczana jest syta i dość niedroga, więc polecam wszystkim :)

SKŁADNIKI na ok. 4 osoby  :
1. 2 szklanki kaszy gryczanej,
2. 300g pieczarek,
3. Mała cukinia,
4. Duża cebula,
5. Sól, pieprz do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Kaszę przygotowujemy w następujących proporcjach - Na 1 szklankę kaszy - 2 szklanki wody, przesypujemy do garnka, wlewamy wodę i wstawiamy pod przykryciem na średni ogień. Cukinię, cebulę oraz pieczarki obieramy. Cebulę jak i cukinię kroimy w kostkę, pieczarki w plasterki. Cebulkę smażymy na maśle, kiedy będzie już nieco przysmażona, wlewamy odrobinę wody i dusimy do miękkości. Pieczarki także dusimy, a cukinię wrzucamy na ok. 10 minut do wrzącej, lekko osolonej wody, tak aby była miękka. Jeśli nasza kasza ma za mało wody, możemy jej dolać ( w zależności czy ktoś lubi bardziej sypką, czy też zwartą). Pieczarki wrzucamy do cebulki, chwilkę dusimy. Następnie dodajemy cukinię. Doprawiamy do smaku. Kiedy kasza będzie już gotowa, możemy przełożyć ją na talerz a na wierzch nasz "farsz". Ja zawsze wkładam jeszcze kaszę pod poduszki - tak zawsze robiła moja babcia i moja mama, i tak już zostało :)
Kasza gryczana jest dobra na każdą porę! :)

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz