sobota, 7 września 2013

Makaron ryżowy z kurczakiem.


Coś z kuchni azjatyckiej, ostatnio bardzo przypadła mi do gustu :)


 
SKŁADNIKI: (Na ok. 4 porcje)

1.  300g mieszanki chińskiej,
2. Opakowanie 200g makaronu ryżowego (np. Tao Tao),
3. Sos sojowy (2 łyżki) u mnie Kikkoman,
4. Garstka grzybów Mun,
5. Podwójna pierś z kurczaka,
6.  Przyprawy (opcjonalnie) - curry, imbir, pieprz, ostra papryka, ew. gotowa przyprawa do kuchni chińskiej.

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :
Pierś z kurczaka kroimy w kostkę bądź w paski, nacieramy curry i wstawiamy do lodówki na ok. 30 minut. Grzyby Mun zalewamy gorącą wodą, odstawiamy na 10-15 minut, następnie gotujemy około 15min. Mieszankę chińską wrzucamy na patelnię bądź do woka, dusimy do miękkości. Kurczaka podsmażamy i razem z grzybami dodajemy do mieszanki chińskiej. Kiedy warzywa będą wystarczająco miękkie dodajemy przyprawy. Ja dodałam trochę imbiru, ostrej papryki, pieprzu i nieco więcej curry.  Makaron zalewamy wrzątkiem, odstawiamy pod przykryciem około 5 minut. Pod koniec duszenia dodajemy 2 łyżki sosu sojowego, można więcej bądź mniej, to kwestia indywidualna :). Kiedy makaron będzie gotowy, dodajemy go do mieszanki i łączymy wszystko razem :)

SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. Ej wygląda pysznie :D wpadam do Was na obiad kiedyś! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Żaneta, masz genialne pomysły! Zarówno jeśli chodzi o stworzenie tej stronki, ale przede wszystkim jeśli chodzi o takie potrawy! Na pewno wypróbuję Twoje przepisy ;) Pozdr ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo miło mi to słyszeć, to daje mi dużego kopa motywacji! :))

      Usuń