poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Zucchine Bucatini.

Czyli makaron Bucatini z cukinią, kurczakiem i z pieczarkami, tylko nazwany po mojemu :)

Makarony mogłabym jeść garściami, ze wszystkim. W ogóle, kuchnia włoska jest jedną z moich ulubionych :)

PRZEPIS:

SKŁADNIKI:
1. 300g pieczarek,
2. 2 podwójne piersi z kurczaka,
3. Średniej wielkości cukinia (najlepsza taka swoja, z ogrodu!),
4. Opakowanie 500g makaronu Bucatini,
5. 2 łyżki śmietanki 18%, do zup i sosów,
6. Średnia cebula,
7. Zioła prowansalskie, sól i pieprz do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Kurczaka pokroić w kostkę, następnie oprószyć solą, pieprzem i ziołami. Odstawić na ok. 10 minut. Pieczarki umyć, obrać (chociaż jeśli są młode, wystarczy tylko umyć) i pokroić w plasterki. Wrzucić je do garnka i dusić do miękkości. Cukinię umyć i również pokroić w kostkę. Wrzucić na jakieś 10 minut do gotującej się wody, następnie odcedzić.  Cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle, bądź na niewielkiej ilości oleju.  Kurczaka usmażyć, następnie dodać do niego wcześniej uduszone pieczarki, cukinię i cebulkę.  Można dodać trochę wody, lecz nie trzeba. Ja wolę gęste sosy, więc dodałam tylko odrobinę. Wymieszać wszystko razem, doprawić według uznania, oraz dodać śmietankę (Nie musowo, ja wolałam delikatniejszy smak, więc odrobinę dodałam :] ) Nastawić wodę na makaron i ugotować go al dente.
Makaron polać wcześniej przygotowanym sosem i zabrać się do zajadania :)

Smacznego!

Przy okazji zapraszam Kuchenne Fanaberie Facebook


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz